Elämystapahtumat

Esimerkin palveluyritys myy ja järjestää yrityksille elämystapahtumia. Oikeastaan mukana on yli kymmenen eri yritystä, joista pääyritys hoitaa myynnin ja osan tapahtumien järjestämisestä ja ostaa loput alihankkijoilta. Tavoitteet asiakashallinnalle asetettiin seuraavasti:
- Asiakastieto pitää olla kaikkien saatavilla, myös alihankkijoiden.
- Asiakasprojektien aikataulutieto on kriittinen, erityisesti tarjousvaiheessa resursointi jotta ei tule ylibuukkausta.
- Jatkuvien asiakassuhteiden hoito asiakasstrategioiden (hoitosuunnitelmien) mukaisesti.
- Markkinointitoimenpiteiden suunnittelu sekä toteutus.
Ratkaisu sisältää luonnollisesti asiakastiedon hallinnan ja tarjousten aikataulutuksen, sisällön ja hinnoittelun. Näiden lisäksi yrityksen operatiivisessa toiminnassa tarvittavia tietoja tapahtumasta kerätään saman työkalun avulla. Tätä kautta tiedot ovat helposti löydettävissä.
Kokemuksia
- Tarkka tieto asiakkaista ja asiakkaan vanhoista tarjouksista ja tapahtumista.
- Tiedot ovat myös yhteistyökumppanien käytössä niiden projektien osalta joihin he osallistuvat.
- Tapahtuman ohjelma ja osallistujatiedot käytettävissä reaaliajassa tapahtuman aikana matkapuhelimesta.
- Asiakashoitosuunnitelmat parhaille asiakkaille tehostavat avainasiakashallintaa.
- Kohderyhmät markkinointitoimenpiteitä varten luodaan esimerkiksi kiinnostusten ja historiatiedon perusteella.
Linkkejä
Sähköposti
s-posti info@suorakonttori.fi
s-posti info@suorakonttori.fi
- Yli 400 000 suomalaista lankesi samaan ansaan – Näin huijarit iskivät
- Peliyhtiön uutuus aloitti yskien, mutta sijoittajien katse on pitkässä pelissä – Salkunhoitaja: ”Nyt olisi aika ikävä hetki myydä”
- Yli 500 vuotta vanha helikopterisuunnitelma osoittautui nykyisiä droneja paremmaksi – Tutkijat yllättyivät
- F-35:stä paljastui yllättävä ominaisuus – ”Katsoin vain sisään”
- Hijat laski Helsingin kaupungin palkat 45 vuotta putkeen – Sitten vanha ja hyvä pantiin vaihtoon ja tuli Sarastia